torsdag 27. september 2012

Læringsoppdrag 27. september

Siden lærerne er vekke fikk vi et læringsoppdrag som vi skulle jobbe med denne dagen. Oppgaven gikk ut på å ta masse bilder av et bestemt tema og legge ut noen utvalgte her på bloggen.

Her er de fem kategoriene vi kunne velge mellom:
1. Lys
2. Vann
3. Venner
4. Selvvalgt tema
5. Komposisjon

Jeg valgte kategori nummer 5, komposisjon. Dette var en interessant oppgave fordi jeg fikk utfolde meg selv og eksprimentere med forskjellige objekt.

Dette bildet er min personlige favoritt. Jeg har lagt stor vekt på det gyldne snitt, og føler det kommer godt frem her. Hvis en ser nøye etter kan en se en liten edderkopp litt nede til høyre. En skrå linje som starter nede i høyre hjørne og blir forsterket av flasken og bladene til venstre skaper bevegelse.


 Dette bildet er godt komponert, med flere spennende objekt. Også i dette bildet er det lagt vekt på det gyldne snitt.

 Et rolig og balansert bilde. Det gyldne snitt er tydelig lagt vekt på. Rolige farger som skaper stemning.


 Dette bildet er veldig abstrakt, samtidig som en tydelig kan gjenkjenne blader, steiner osv. Komposisjonen er bra, med fokus på det gyldne snitt.


Et flott bilde med masse liv og bevegelse. den bratte hellingen, treestammen som står litt skjeft og blomsten skaper fin bevegelse. I tillegg har vi et lite strå oppe i høyre billedkant. Strået er plassert i det gyldne snitt, og er dermed litt lettere å få øye på enn hvis det ikke hadde blitt plassert der.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar